-
5 november 2025
Samen zichtbaar voor een gezonde jeugd
De JOGG-advertentie met de boodschap “Een kind kan niet stemmen voor een gezonde jeugd. Jij wel.” verscheen rond de verkiezingen in NRC, De Telegraaf én online. Daardoor bereikten we een groot en breed publiek: van inwoners en ouders tot wethouders, raadsleden en professionals.
Op LinkedIn en Instagram werden de berichten samen meer dan 80.000 keer bekeken en honderden keren gedeeld. Maar de echte impact ontstond lokaal. In ruim 65% van de JOGG-gemeenten hielpen JOGG-teams om wethouders zichtbaar te laten uitspreken voor een gezonde jeugd. Daardoor werd de boodschap niet alleen landelijk gezien, maar juist ook herkend en gedragen in de eigen gemeente.
Die gezamenlijke inzet laat zien dat gezondheid en preventie leven. Lokale bestuurders spreken zich actief uit en laten samen één gezond geluid horen. Dat is de kracht van ons netwerk: we doen dit niet alleen, maar met elkaar, lokaal en landelijk.
Richting de gemeenteraadsverkiezingen van 2026 is dit een sterk vertrekpunt. Blijf laten zien wat er lokaal gebeurt, ga in gesprek met (nieuwe) bestuurders en zorg dat gezondheid en preventie onderdeel worden van de plannen voor een gezonde leefomgeving.
Lees verder over hoe jij kunt aanhaken op de gemeenteraadsverkiezingen van 2026.