- Nieuws overzicht
- Voetbalwedstrijd met influencers creëert landelijk en lokaal kansen voor gezondere online content
Voetbalwedstrijd met influencers creëert landelijk en lokaal kansen voor gezondere online content

Online worden kinderen en jongeren overladen met content over ongezond eten. Dat moet veranderen, vinden ook influencers zelf. Daarom bracht JOGG verschillende partijen en Staatssecretaris Jeugd, Preventie en Sport Vincent Karremans samen tijdens een bijzondere voetbalwedstrijd tussen het voetbalteam van bekende Nederlandse influencers en FC Lisse. Het influencersteam, Creators FC, nam het op tegen FC Lisse om aandacht te vragen voor een gezondere online leefomgeving. JOGG-team Lisse heeft deze kans benut om niet alleen de fysieke, maar ook de digitale leefomgeving gezonder te maken.
Healthy Drive Thru voor een gezonde snack
De wedstrijd stond volledig in het teken van gezondheid. De influencers, met een groot online bereik, konden voor de aftrap door de FC Healthy Drive Thru rijden voor een gezonde snack en deelden op deze manier online gezonde content. Daarnaast organiseerde JOGG een bijeenkomst met influencers en hun management om in gesprek te gaan over het gezonder maken van de online leefomgeving. Staatssecretaris Vincent Karremans sloot hierbij aan om het belang van dit thema te onderstrepen.
JOGG-team Lisse benut lokale kansen en brengt bezoekers in beweging
Niet alleen de spelers kwamen in actie, ook het publiek werd uitgedaagd om te bewegen. Het JOGG-team in Lisse pakte hierin haar rol door voorafgaand aan de wedstrijd een beweegevenement voor bezoekers te organiseren én te zorgen voor een gezonder aanbod in de kantine van de voetbalvereniging.
Tijdens het beweegevenement maakten kinderen en hun ouders spelenderwijs kennis met waar team Lisse Actief voor staat: Gezondheid en Plezier in bewegen. Bezoekers konden meedoen aan drie sportieve challenges en hun prestaties bijhouden op een scorekaart. Na afloop ontvingen alle deelnemers een gezonde snack en een flyer van Lisse Actief. De deelnemer met de hoogste score werd tijdens de rust op de middenstip van het veld in het zonnetje gezet en won een door Creators FC gesigneerde voetbal.
Zo zet het lokale team JOGG-team Lisse met JOGG en invloedrijke contentmakers stappen om niet alleen de fysieke, maar ook de digitale social media omgeving van kinderen en jongeren gezonder te maken. Ga jij net als JOGG-gemeente Lisse ook aan de slag te met lokale influencers?
Lees hier meer over de bijeenkomst met bekende Nederlandse influencers